Retur- och återbetalningspolicy

Retur- och återbetalningspolicy för EarBud (BIK Group AB)

Returer och reklamationer:

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Om du misstänker att varan du har mottagit är defekt behöver du kontakta vår kundservice innan du skickar produkten i retur till oss.

Villkor

  • Varan behöver returneras i oförändrat skick för att du som kund ska få fullständig kreditering.
  • För varor med plombering kan vi inte godkänna retur om plomberingen är bruten.
  • En plombering är något du måste göra åverkan på förpackningen för att öppna (till exempel tejp, limmat lock, ej öppningsbar plastförpackning, inplastad förpackning). Produkter som är förseglade på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna ångerrätten om försegling är bruten av konsument. Produkter som berörs av detta är exempelvis (men ej enbart): EarBud öronvaxborttagare
  • Skulle en produkt returneras i ett skick där vi inte kan sälja den vidare, erbjuder vi att skicka tillbaka varan. Vi kommer att debitera både för frakten till oss samt returfrakten tillbaka
  • EarBud (BIK Group AB) förbehåller sig rätten att avvisa returer som skickas efter det tillåtna ånger och returfönstret på 14 dagar och/eller på annat sätt utanför returpolicyn.
  • Om du vill byta ut din vara mot en annan färg eller storlek behöver du returnera din oönskade vara och göra en ny beställning.
  • Vi tillämpar en returavgift på 50 sek. 

Återbetalningar

  • Återbetalningar kommer att utfärdas via det ursprungliga betalningssättet. Har du betalt med Klarna är det Klarna som sköter återbetalningen efter det att vi registrerat den. Betalningar via kort och Paypal återbetalas till det kort/Paypal konto betalningen har kommit ifrån. Från dagen återbetalningen är genomförd kan det ta upp till 3 arbetsdagar innan återbetalningen syns på kontot.
  • Återbetalning sker senast 30 dagar från det att den returnerade produkten mottagits.
  • Återbetalning görs endast om produkten uppfyller kraven för reklamation som anges i villkoren.
  • Fraktavgifter återbetalas ej.
  • Har du en obetald faktura för beställningen du returnerar från så är det viktigt att du på egen hand flyttar fram förfallodatum, det gör du på klarna.se

Kundtjänst

  • Vid frågor angående reklamationer, kontakta EarBud's kundtjänst.
  • Om varorna är skadade eller trasiga när de levereras ska du alltid kontakta kundtjänst.
  • Om en vara på annat vis saknar funktioner när de levereras ska du alltid kontakta kundtjänst.